نقشه های سایت
نقشه سایت راهی برای سازماندهی یک وب سایت برای کمک به کاربران و موتورهای جستجو برای درک ساختار یک وب سایت است. دو نوع نقشه سایت وجود دارد:
نقشه سایت HTML: برای انسان طراحی شده است
نقشه های سایت XML: طراحی شده برای خزنده ها
اکنون که درک واضحی از سئو داخلی دارید، اجازه دهید بخش سئوی خارج از صفحه مقاله «سئو چیست؟» را بررسی کنیم.
برنامه گواهی پیشرفته SEO به صورت رایگان
به مفاهیم و مهارت های کلیدی تسلط پیدا کنید و به یک متخصص SEO تبدیل شوید همین حالا ثبت نام کنید
برنامه گواهی پیشرفته SEO به صورت رایگان
سئوی خارج از صفحه
سئوی خارج از صفحه فرآیند دیگری برای بهبود رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجو است. همچنین به تقویت اعتبار وب سایت شما و ایجاد حس اعتبار و اعتماد دامنه کمک می کند. از دیگر مزایای سئو خارج از صفحه می توان به افزایش ترافیک، رتبه صفحه و آگاهی از برند اشاره کرد.
لینک بیلدینگ
سئوی خارج از صفحه بیشتر با لینک سازی مرتبط است. لینک بیلدینگ فرآیند به دست آوردن هایپرلینک از سایر وب سایت ها به سایت شما است. این همچنین به عنوان لینک بیلدینگ خارجی شناخته می شود. کلید ایجاد لینک همیشه محتواست. از منظر سئوی درون صفحه، داشتن محتوای با کیفیت به شما امکان می دهد آن را برای کلمات کلیدی و رتبه مرتبط بهینه کنید. از یک استراتژی سئوی خارج از صفحه، داشتن محتوای باکیفیت، سایتهای دیگر را قادر میسازد تا به سایت شما لینک دهند.
در اینجا چند استراتژی برای ایجاد لینک آورده شده است:
ایجاد محتوای با کیفیت بالا - اگر محتوای شما اصیل باشد، ساختار خوبی داشته باشد و به خوبی خوانده شود، سایت های دیگر به سایت شما پیوند خواهند زد.
تعامل خارج از سایت - زمان زیادی را در وب سایت های دیگر مشابه وب سایت خود صرف کنید. می توانید سایت های دیگری را که محتوای مرتبط دارند جستجو کنید. شما می توانید محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارید آنها می توانند محتوای خود را با شما به اشتراک بگذارند. شما همچنین می توانید از طریق رسانه های اجتماعی و همکاری با وبلاگ نویسان به تعامل خارج از سایت برسید.
هنگام یادگیری "SEO چیست" بایدها و نبایدهایی نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. بخش بعدی آن را پوشش می دهد.
با دوره آموزشی بهینه سازی موتورهای جستجو، به بسیاری از جنبه های سئو از جمله تحقیق کلمات کلیدی، سئو فنی، لینک سازی، تجزیه و تحلیل تسلط پیدا کنید.
بایدها و نبایدهای سئو
در اینجا نکات مهمی وجود دارد که برای سئو باید به آنها توجه کنید.
انجام دهیدنباید
تکنیک های کلاه سفید را انتخاب کنید (عموماً تمام نکات ذکر شده در بالا).
تکنیک های کلاه سیاه را انتخاب نکنید.
به عنوان مثال، انتخاب یک کلمه کلیدی خودسرانه و پر کردن آن کلمه کلیدی در محتوا.
سعی کنید از سایت های مرتبطی که محتوای باکیفیت بالایی دارند بک لینک بگیرید.
از بک لینک سایت های نامربوط خودداری کنید.
با دامنه توجه کاربران خود سازگار شوید
اما خیلی ساده نیست، زیرا محتوا، البته همه چیز نیست. حداقل به همان اندازه مهم این است که محتوای شما چقدر سریع به مشتریان بالقوه می رسد، زیرا عملکرد یک عامل کلیدی در تجربه کاربر است. به طور دقیق تر، سرعت صفحه به سرعت وب سایت به عنوان عاملی اشاره دارد که از سال 2018 اهمیت پیدا کرده است. وقتی وب سایت شما کند است (یعنی سرعت صفحه پایینی دارد) مهم نیست محتوای شما چقدر عالی است. خوانندگان بالقوه حتی محتوای شما را نمی بینند، چه رسد به اینکه یک محصول را مشاهده و خریداری کنند.
فقط برای درک مقیاس در اینجا، میانگین فاصله توجه انسان فقط چند ثانیه است. وبسایتها میانگین زمان بارگذاری ۲۲ ثانیه بر روی دستگاه تلفن همراه دارند، اگرچه ۵۳ درصد از بازدیدکنندگان تنها پس از سه ثانیه از آن خارج میشوند. بنابراین، در اینجا می توانید ببینید که اکثر کاربران اینترنت صبر کمی دارند و نمی خواهند منتظر بمانند. اگر صفحه شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، ممکن است به سمت رقبای شما سوئیچ کنند. متأسفانه، این به نوبه خود، بدترین سیگنال کاربر ممکن را به Google ارسال می کند: سقط که به عنوان پرش نیز شناخته می شود، که رتبه وب سایت شما را پایین می آورد. بنابراین، گوگل به صراحت توصیه می کند که محتوای صفحه شما باید حداکثر پس از سه ثانیه بارگذاری شده باشد.
قوانین بیشتری در مقاله آینده وجود دارد، اما این پنج قانون به شما کمک می کند تا در حال حاضر برای بهبود رتبه بندی جستجو و کسب و کار بهتر کار کنید.